Nyheter 007shop.no Filmer Video Bøker Musikk Serier Spill jamesbond.no
Sist oppdatert:
07.01.23 kl. 02:30

NYHETSBREV
JB-TV
KOMMENTAR
Verdens beste Bond-film

Alle har vi vår favoritt skuespiller i rollen som agent 007 og vår egen favorittfilm. Min er Timothy Dalton og hans debutfilm, The Living Daylights.
STØTTESPILLERE
Massivt fokus på Bond



Den forrige James Bond-filmen, Casino Royale, ble sett av 585.955 nordmenn på kino. Nå girer filmdistributøren opp til Quantum of Solace.

Under filmtreffet for norske kinosjefer i Oslo denne uken holdt Walt Disney Studios Motion Pictures Norway en grundig presentasjon om hva som skal skje i forbindelse med kinolanseringen av Quantum of Solace den 7. november.

Markedssjef Sandy Notland for Sony Pictures kunne fortelle at filmen får premiere bl.a. i England og Sverige noen dager før, 31. oktober. Men akkurat den dagen blir det stor fokus på James Bond også i Norge, da man får celebert besøk av filmens regissør, Oscar-belønnede Marc Forster, den kvinnelige hovedrolleinnehaveren Olga Kurylenko, samt filmens produsent fra EON Productions.

Dagen etter, lørdag 1. november, blir det som kjent en eksklusiv gallapremiere på Colosseum kino, hvor disse tre vil gå på den røde løper og siden presentere filmen. Senere på kvelden blir det en stor gallafest to steder; en på utestedet Onkel Donald i Oslo og en mindre, meget eksklusiv mottagelse hos den britiske ambassaden i representasjonsvillaen «Villa Frognæs».

Den britiske ambassadøren, Mr. David Powell, er vert. Marc Forster, Olga Kurylenko og Barbara Broccoli vil også delta på denne premierefesten.

– Det er første gang noensinne at ambassaden har en slik filmpremierefest og vi er veldig beæret over dette. Det kommer kun 200 gjester fra handel, finans, kultur og noen kjendiser til ambassadefesten, forteller Sandy Notland.

Filmen settes opp i 100 kopier (inkluderer digitale versjoner). Canal + viser Casino Royale én uke før norgespremieren på Quantum of Solace. Som kjent henger de to filmene, som de første i Bond-franchisen, «sammen». Handlingen i den nye filmen starter ca. en time etter slutten på foregående film.

– Tittelen betyr på norsk «mengden av trøst», sier Notland.

Det blir en massiv utendørsreklame-kampanje via JCDecaux, samt i radio, kjente nettsteder og på TV. En rekke riksdekkende medier har også fått intervjuavtaler med Daniel Craig som besøker Stockholm 14. oktober.

Fredag 31. oktober blir det norsk pressedag, når de tre hovedgjestene ankommer landet.

Filmens sponsorer gjør også mye aktiviteter.

Activision står bak det nye dataspillet. De setter ut mye salgsmateriell i butikkene som selger dette.

Omega er en kjent og kjær samarbeidspartner for Bond, sier Notland. De skal annonsere sin nye Bondklokke på TV og med vinduseksponeringer i ulike butikker.

Sony Electronics har hele sin høstkampanje med Bondfokus. De har også mye Bond-POS-materiell ute i elektronikkbutikker og sine egne Sony Centre.

Sony Ericsson markedsfører sin nye Bond-mobil, C902, spesielt via Telenors butikker Telehuset og Mobildata.

Bollinger gjør mye ut av seg på ulike utesteder.

Coca Cola er i gang med sin Zero Zero 7-kampanje (se annonser på JAMESBOND.no!) De har en omfattende kampanje på Internett og TV, og masse utendørsreklame.



Relaterte saker
Nytt spill: James Bond 007: Blood Stone (17.07.2010)
Quantum of Solace: Definitive Edition (09.05.2010)


JB / 10.10.2008 Sist oppdatert: 11.10.08 kl. 01:55


Del på Facebook:


  Kommentar   Tips en venn   Kontakt oss
     
Nick:
Passord:
Husk meg:   
Glemt passord eller nick?
Ny bruker? Registrer deg her.
Ingen kommentarer!

Søk JAMESBOND.no

  
DAGENS SITAT
"Vesper Lynd: Am I going to have a problem with you, Bond? James Bond: No, don't worry. You're not my type. Vesper Lynd: Smart? James Bond: Single. "
Casino Royale (2006)
007 RASKE
Navn: Per Haddal Født: 9.1.1952 Stilling: Filmkritiker i Aftenposten (men pensjonert i 2009)
© JB Forlag 1999-2024. Gjengivelse av redaksjonelt innhold på nettstedet er ikke tillatt uten forlagets tillatelse. www.jamesbond.no er en frittstående nettside, uten bindinger til rettighetshaverne av filmene eller andre James Bond-produkter. James Bond, Gun Logo & Gun Barrel © 1962-2024 Danjaq, LLC og United Artists. Ansvarlig redaktør: John Berge. Journalister: Joakim Rekaa, Lars Johnsrud og Alexander Hagen. Nettansvarlig: Per Mork. Kontakt oss. Om JAMESBOND.no
jamesbond.no lives forever…